Izračun zavarovanja želi oceniti, kako bodo pričakovane koristi v prihodnosti uresničene.
Pričakovane koristi so velikokrat individualna kategorija, kar pomeni, da so od osebe do osebe različno ocenjene. Če bi vsakega zavarovanca vprašali zanje, bi našli veliko število različnih odgovorov. Ima pa v nekaterih primerih tudi primerljive koristi. V prvi vrsti izračun zavarovanja ocenjuje koristi skladno z investicijo.
Ta je lahko od primera do primera sicer različna v mnogih pogledih. Predvsem je pomembna razlika ali gre za obvezno odločitev ali je odločitev prostovoljna. Pri obvezni odločitvi posebno veliko izbire nima, izbrati mora minimalno tisto, kar je z zakonom določeno. Zakonska določila lahko v nekaterih primerih osebno nadgradi skladno s svojimi željami, zahtevami in pričakovanji. Prostovoljna odločitev je v primerjavi z obvezno že samo po sebi individualna kategorija. Sprejeta je največkrat takrat, ko je storitev koristna po oceni zavarovanca, izračun zavarovanja to potrdi. Slednji je najbolj koristen v primerih, ko je na voljo več ponudb, zavarovanec pa z njim tehta pridobitve. Poleg zavarovanca je izračun zavarovanja pomemben tudi za zavarovalnico samo. Prav več ponudb na trgu od nje zahteva konkurenčno obnašanje. To pomeni, da ima konkurenčno ponudbo, preko nje lahko pričakuje uspeh ter določen tržni delež. Z njim lahko uresničuje svoje poslanstvo ter izvaja svoje dolžnosti do zavarovancev. V tem primeru mora izračun zavarovanja upoštevati konkurenco predvsem z vidika tržnega deleža, ponudbe na trgu, položaja na trgu ter z drugih vidikov.
Večji tržni delež pomeni, da je bilo poslovanje v preteklosti dobro, pomeni tudi dober obet za prihodnost. Zavarovanec na drugi strani to ocenjuje drugače, lahko mu večji tržni delež pomeni prednost, lahko pa motivacijo za sprejetje konkurenčne ponudbe. Konkurenca se skladno z manjšim tržnim deležem trudi za njegovo večanje, kar v mnogih primerih pomeni, da je izračun zavarovanja ugodnejši za sklenitelja oziroma povpraševanje.
Izračun zavarovanja je ocena tako ponudbe kot tudi povpraševanja.
Ni komentarjev:
Objavite komentar